Jak zrobić giveaway? Pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji o nagrodzie. Zdecyduj, czy chcesz zaoferować wysokiej jakości produkt czy losową nagrodę. Stwórz zestaw zasad, takich jak ograniczenia wiekowe i ważne lokalizacje. Poinformuj uczestników o tym, jak wziąć udział w konkursie i jak odebrać nagrodę. Promuj swój giveaway na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub u partnerów. Możesz nawet umieścić wymagania dotyczące udziału w konkursie na opakowaniu.
Promuj swój konkurs w mediach społecznościowych
Promowanie konkursu w mediach społecznościowych to sprawdzony sposób na pozyskanie nowych klientów, a ponadto jest on zaskakująco łatwy do przeprowadzenia. Możesz wykorzystać marketing konkursowy, aby dotrzeć do każdego rynku. A platformy takie jak Instagram i TikTok oferują bezprecedensowe możliwości angażowania się z Twoją grupą docelową. W połączeniu z lejkiem email marketingowym, konkursy społecznościowe przyniosą spójne nowe leady klientów. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci wypromować Twój giveaway w mediach społecznościowych.
Przed uruchomieniem giveaway w mediach społecznościowych, określ swoje cele. Czy starasz się zwiększyć liczbę osób śledzących Twoją akcję, czy też liczbę leadów? Czy Twoim celem jest zwiększenie świadomości marki? Zidentyfikuj najlepsze nagrody na podstawie danych demograficznych. Ustal również termin realizacji akcji. Określenie terminu sprawi, że będzie on pilny, co sprawi, że ludzie będą czuli większą presję, aby wygrać. Następnie ustal harmonogram i upewnij się, że wyniki kampanii są jasne. Kiedy już ustalisz swoje cele, ustaw kalendarz komunikacji i rozpocznij kampanię. Gdy masz już swój plan, ogłoś nagrodę, użyj narzędzi do tagowania i promuj na innych platformach.
Jeśli prowadzisz giveaway w mediach społecznościowych, upewnij się, że warunki są jasne. Jeśli to możliwe, skorzystaj z darmowego szablonu konkursowego online. Możesz wtedy skopiować tekst i edytować go do swoich potrzeb. The Gin Guide posiada doskonały darmowy szablon warunków konkursu. Oprócz tego, najlepiej jest zaplanować swój giveaway wokół popularnego wydarzenia. Użycie hashtagów i zdjęć związanych ze świętami spowoduje większy ruch na stronie z nagrodami, a Ty będziesz miał więcej szans na dotarcie do swojej grupy docelowej.
Tworzenie szumu
Konkursy są jednym z najbardziej efektywnych sposobów na generowanie szumu wokół nadchodzącej premiery produktu. Konkursy są świetnym sposobem na zdobycie świadomości marki i zwiększenie liczby zwolenników w mediach społecznościowych, a także dają użytkownikom powód do podzielenia się Twoim produktem ze znajomymi. Poza zwiększeniem świadomości, konkursy pozwalają użytkownikom przetestować Twój produkt i zaangażować się w rozmowy na jego temat. W tym artykule przyjrzymy się, jak stworzyć buzz za pomocą giveaway.
Po pierwsze, możesz skorzystać z reklam na Facebooku i LinkedIn, aby wygenerować zainteresowanie i lead generation. Utwórz reklamę, która prosi odwiedzających o wypełnienie formularza, aby otrzymywać aktualizacje dotyczące Twojego produktu. Poproś odwiedzających o udostępnienie postów swoim znajomym, oznaczenie znajomych lub zapisanie się na darmową próbę. Czyniąc konkurs łatwym do wejścia, więcej osób będzie uczestniczyć. W końcu ludzie są bardziej skłonni poświęcić czas na udział w konkursie, jeśli jest on dobrze zorganizowany.
Innym świetnym sposobem na wygenerowanie buzzu wokół Twojej marki jest zaoferowanie nagrody, która jest warta Twojego czasu. Ta nagroda może być czymkolwiek, od nowej technologii do przedmiotu, który zakupiłeś. Upewnij się, że oferujesz coś, na co użytkownicy nie mogą sobie pozwolić, i pamiętaj, aby to wypromować! Zdziwisz się, jak wiele osób będzie zainteresowanych udziałem w konkursie, jeśli będzie on łatwy do przeprowadzenia. Będziesz również w stanie zmierzyć, jak duże zainteresowanie jest generowane przez konkurs.
Decyduj o nagrodzie
Podczas robienia giveaway, ważne jest, abyś miał na myśli dobrą nagrodę. Karta podarunkowa o wartości 10 dolarów nie jest zbyt dobrą nagrodą i jest mało prawdopodobne, że ludzie poświęcą czas na wzięcie udziału w konkursie. Dobra nagroda to coś, co przyda się zwycięzcy, na przykład skórzany plecak. Powinieneś zastanowić się, ile warta jest Twoja nagroda i ile sztuk planujesz rozdać. Jest to ważne, ponieważ twój giveaway może przejść wirusowo i potencjalnie uzyskać setki tysięcy akcji, więc będziesz chciał się upewnić, że masz wystarczająco dużo jednostek nagród, aby utrzymać konkurs manageable.
Wybierając nagrodę dla swojego giveaway, powinieneś określić swoją grupę docelową. Spróbuj skierować się do małej, niszowej grupy odbiorców i zaoferować nagrodę, która jest dla nich bardziej wartościowa. Na przykład, jeśli organizujesz konkurs dla wegańskiej marki sera, możesz rozdać pakiet prezentowy BBQ meat rubs. Możesz też wybrać nagrodę, która zainspiruje i zmotywuje Twoją grupę docelową.
Ustal limit czasowy
Jeśli chcesz, aby Twój giveaway odniósł sukces, ustal dla niego limit czasowy. Konkursy typu „giveaway” trwające dłużej niż miesiąc nie zyskują na popularności, ponieważ tracą poczucie pilności. Powodują również, że uczestnicy odkładają zaangażowanie i mogą nie wygrać, jeśli użyje się płatnej promocji, aby ich odzyskać. Najlepszym czasem na przeprowadzenie akcji promocyjnej jest okres do dwóch tygodni. Dwa tygodnie to dobra długość dla giveaway’a, a 14 dni to ideał.
Określony przez Ciebie limit czasu może być elastyczny, ale nie powinieneś ustalać go zbyt ciasno. Niektórzy ludzie są niecierpliwi, więc musisz się upewnić, że Twój giveaway nie jest zbyt długi. Na przykład, lokalna firma może ustawić 24-godzinny limit czasu na konkurs, a następnie dać jeden wolny strój kąpielowy dla każdego, kto reposted konkursu w tym samym okresie. Jednak kampania z dnia na dzień stała się wirusowa, a ich followersi skoczyli z siedmiu tysięcy do ponad siedmiuset tysięcy. Kiedy ludzie zaczęli pytać, czy mogą dostać darmowy garnitur, firma nie miała innego wyboru, jak tylko dokonać zwrotu kosztów wysyłki, co kosztowało ich 73 000 dolarów.
Innym ważnym czynnikiem w tworzeniu udanego giveaway jest promocja. Ludzie, którzy są zainteresowani giveawayem, przeczytają drobny druk, a ludzie, którzy są zainteresowani, przeczytają szczegóły. Na przykład, stworzenie konkretnego copy dla twojego postu z giveawayem zachęca ludzi do zaangażowania się. Ale promocja jest najważniejszą częścią prowadzenia giveaway’a. Promocja jest kluczem do sukcesu, a Instagram, Facebook i Twoja lista e-mailowa to niektóre z miejsc, w których możesz promować swój giveaway.
Partner z influencerami
Jednym ze sposobów na zwiększenie liczby użytkowników mediów społecznościowych jest współpraca z influencerami i przeprowadzenie giveaway. Tego typu kampanie są idealne do promowania produktów, które chcesz, aby były widoczne dla jak największej liczby osób. Możesz to zrobić poprzez giveaways lub konkursy. Aby stworzyć kampanię influencer marketingu, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami:
Na początek musisz zaplanować współpracę. Zdecyduj, co chcesz uzyskać z partnerstwa. Określ, jaki jest following influencera i ile followersów ma jego strona. Następnie zdefiniuj swoje cele i zadania. Jeśli szukasz giveaway, rozważ partnerstwo z influencerami, którzy mają podobny follow. Nie wszyscy influencerzy mają taką samą publiczność, ale niektórzy mają wyższy wskaźnik zaangażowania niż inni.
Aby zmaksymalizować swój wpływ, upewnij się, że giveaway jest rozłożony na różne platformy. Możesz również użyć zwolenników influencera, aby rozprzestrzenić słowo o swojej marce. Pamiętaj o rozłożeniu promocji w czasie, aby zmaksymalizować ich zasięg. Możesz również śledzić skuteczność kampanii za pomocą funkcji Gleam Referrer Reporting, która pozwala sprawdzić, ile razy influencer udostępnił Twoje treści. W ten sposób osiągniesz lepsze wyniki.
Oprócz samego giveaway’a, weź pod uwagę wpływ, jaki ma on na followersów zarówno influencerów, jak i ich fanów. Influencerzy mogą zwiększyć Twoje śledzenie, generując więcej ruchu zarówno dla influencera, jak i dla marki. Na przykład Google nawiązał współpracę z YouTuberką The Sorry Girls, która skupiła się na majsterkowaniu, aby przeprowadzić akcję rozdawania nagród. Rezultat: 60-procentowy wzrost zaangażowania fanów The Sorry Girls.
Judyta Skalska to autorka bloga WCBE. Nazwa pochodzi od pierwszych liter imion jej dzieci. Na co dzień managerka w dużej korporacji. Po godzinach piszę, zajmuję się domem i dbam o swoje zdrowie oraz rodzinę. Swoje przemyślenia zapisuje na blogu wcbe.pl.